


پژوهشكده مطالعات اجتماعي پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می کند:
كارگاه آموزشي: مدیریت مصرف رسانه در خانواده
دکتر مهدی فتوره چی،
دکتر سیدبشیر حسینی،
دکتر بهاره نصیری،
دکتر آمنه بختیاری،
دکتر معصومه تقی زادگان،
دکتر سمیه تاجیک اسماعیلی
دوره آموزشی «كارگاه مدیریت مصرف رسانه در خانواده » با همکاری پژوهشكده مطالعات اجتماعي پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ28و29 اردیبهشت ماه 1400 بصورت مجازی برگزار میشود.
با توجه به اینکه در یک محیط رسانه ای و در یک سپهر اطلاعاتی به سر می بریم و تحت نفوذ امواج مختلف رسانه ای قرار داریم لذا دغدغه آسیب رسانی رسانه ها و به دنبال آن آسیب پذیری خانواده ها بیشتر خواهد شد. بنابراین در عصر اطلاعات رسانه ای که هر پیامی ارزش ها و سبک های زندگی متناسب با خود را به نمایش می گذارند، والدین و فرزندان نیاز مند آموزش سواد رسانه ای هستندتا قادر باشند سبک زندگی القا شده در هر پیام را شناسایی کنند.
سرفصلها و محتواي دوره آموزشي:
چیستی و ضرورت سواد رسانه ای
چیستی والدگری رسانه ای، مهارت های عملی سواد رسانه ای در خانواده
شبکه های اجتماعی، خانواده و ارتباط آن با مهارت های سواد رسانه ای
ویژگی های عصر اطلاعات
ویژگی های خانواده در جامعه شبکه ای
وجوه تمایز والدگری مسُولانه و والدگری اینترنتی
خصوصیات خانواده سالم در جامعه شبکه ای
چالش والدین در استفاده فرزندان از تلفن های هوشمند، بازی های آنلاین و شبکه های اجتماعی
آشنایی والدین با انواع خطرات آنلاین
میانجیگری والدین در حضور کودکان در فضای مجازی
چارچوب مخاطب شناسی
تغییرات نسل رسانه ای و رسانه ی نسلی
مطالعات نوجوانان در جهان
ویژگی های نسل هزاره سوم یا دهه هشتادی ها و دهه نودی ها
نوع و میزان مصرف رسانه ای در میان اعضای خانواده
جایگاه و اهمیت لزوم مدیریت صحیح مصرف رسانه ای والدین در تنظیم مصرف رسانه ای فرزندان
ارایه گزارشی مستند از میزان و نوع مصرف رسانه ای خانواده های شهر تهران
چالش های والدگری در عصر رسانه
نیازهای حیاتی خانواده ها در عصر رسانه(روانشناسی رسانه)
با هدف افزایش دانش نظری آشنایی با مفهوم سواد رسانه ای، مصرف رسانه ای، والدگری رسانه ای، میانجیگری رسانه ای، تغییرات نسلی، مخاطب شناسی، ویژگی های عصر اطلاعات
و ارتقای مهارت عملی مهارت های عملی سواد رسانه ای در خانواده، نیازهای حیاتی خانواده ها، مدیریت مصرف صحیح رسانه ای فرزندان
شركت در اين دوره براي چه كساني مفيد است؟
شركت در اين دوره براي دانشجويان، پژوهشگران کلیه حوزه های رسانه و خانواده و برای تمامی متخصصان و علاقمندان علوم انسانی مفيد است.
مدت زمان دوره : 6 ساعت ( 2 جلسه 3 ساعته ) 2 روز
زمان برگزاری: روز سه شنبه و چهارشنبه، ساعت 13 تا 16 تاریخ: 28 و 29 اردیبهشت ماه 1400
هزينه اين دوره: 000/500/2 ريال
هزينه ثبت نام (با تخفيف ويژه بخاطر شرايط اجتماعي): 000/600/1 ريال _ با تخفیف: 000/300/1 ريال
دانشجویان پژوهشگاه: 000/800 ريال
با ارائه گواهينامه معتبر و مورد تأييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري داراي ارزش علمي و اداري و قابل ترجمه
براي اطلاعات بيشتر و ثبت نام Mata.ihcs.ac.ir
کانال سروش مرکز: sapp.ir/tamihcs
مشاوره: 88624485
در صورت نیاز به شماره 09036200266 پیام بدهید
تهران- بزرگراه كردستان- نبش خيابان دكتر صادق آئينه وند (64 غربي)
مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهش های علوم انسانی